Eindelijk dan bericht uit Thailand!

7 december 2015 - Koh Phi Phi, Thailand

Eindelijk dan bericht uit Thailand! Na 13 dagen reizen hebben dan eindelijk even een uurtje de tijd gevonden om in een crapy internetcafe met windows XP uit 2002, onze ervaringen met jullie te delen :). We hebben in een korte tijd al best wat kilometers afgelegd en prachtige dingen gezien en gedaan! Gisteren was de eerste dag dat we even een relaxdag hadden op het strand, verder heel erg actief geweest. Vandaag een beetje een off day aangezien ik stront verkouden ben en keelpijn heb van de airco, en ook het Thaise eten heeft zijn weerslag op mn darmen:(.. Prima dagje dus voor het herbeleven van al onze avonturen!

Toen we aankwamen in Bangkok hebben we een taxi gepakt en zijn we naar ons hotel gegaan. Even bijkomen, de tassen gedumpt, gedouched en toen naar de drukke backpackers straat; Koh San Road. Hier zijn allemaal barretjes en winkeltjes, super gezellig! Dus daar wat gegeten en toen zijn we naar een ping pong show gegaan. Wij waren diep onder de indruk wat de Thaise vrouwen allemaal met hun trucendoos kunnen uithalen. We hadden het iets sjieker verwacht en  het was dan ook alles behalve erotisch..

's Avonds heb je overal markten in Thailand en het was cool om te ervaren hoe stoepranden veranderen in restaurants, ze zetten gewoon een paar tafeltjes en krukjes neer en je eet bijna letterlijk van de straat, een hele andere cultuur dan in Nederland. Daarna zijn we terug gegaan naar het hotel en hebben we stiekem midden in de nacht een duik genomen in het zwembad van het hotel.. uiteindelijk werden we er natuurlijk uitgestuurd door de beveiliging haha. Beetje genant maar we waren echt toe aan een frisse duik na zo’n lange dag!

De volgende dag hadden we ons een beetje verslapen en moesten we haasten naar Co van Kessel. Dat is een Nederlandse organisatie die fietstours door Bangkok organiseert. De fietstocht duurde 5 uur en was super leuk! Dwars door Bangkok maar ook door super smalle steegjes en net iets buiten bangkok bij mooie tempels en rijstvelden.. erg leuk om allemaal te zien. Die avond zijn we nog een keer naar Koh San Road gegaan. We kwamen andere backpackers tegen waarmee we de rest van de avond zijn opgetrokken. Uiteindelijk best dronken naar het hotel teruggekeerd. De volgende dag zijn we vroeg opgestaan om tickets voor de nachttrein naar Chiang Mai te boeken. Chiang Mai ligt helemaal in het noorden van Thailand, een treinrit van zo’n 14 uur. We hadden eerste klas geboekt aangezien je dan met z’n 2e een afgesloten cabine hebt. In de middag zijn we nog naar het luxe gedeelte van Bangkok gegaan, Central world, een idioot groot winkelcentrum.

We waren anderhalf uur van te voren vertrokken terug naar het hotel in de veronderstelling dat we nog genoeg tijd hadden,  maar spitsuur op de A9 in Nederland is niets vergeleken met spirtsuur in Bangkok. We hebben ruim een uur gedaan over een stukje van 20 minuten. We moesten dus enorm haasten om de trein nog te halen, helemaal in de stress want als we hem zouden missen hadden we opnieuw een kaartjes a la 85 euro moeten kopen. Ah fijn, we waren uiteindelijk net op tijd aangekomen en hebben we een prima nacht gehad in onze prive cabine.

De volgende dag kwamen we aan in Chiang Mai en hebben we een hostel opgezocht. Het hostel was wel oké. Super vriendelijke mensen maar de bedden waren zo hard als beton en de douche kwam echt een klein pisstraaltje uit. s’Avonds hebben we een grote nachtmarkt bezocht, en hier kan je echt de cultuurverschillen en de armoede goed terugzien. De straten stinken naar rioollucht, huizen zien er krakkemikkig uit en de electriciteitskabels hangen overal waar je ze niet zou verwachten. De volgende dag hebben we een zipline tour gedaan. Lekker tokkelen en over hoge bruggen door de jungle slingeren. Dat was super leuk om te doen! De langste kabelbaan was 900 meter lang en ging over een diep dal heen.

De volgende dag hadden we ook weer een tour maar dit keer naar een olifanten park.. dat was echt super leuk!! s’Morgens hebben we ze gevoerd. Wat een grote beesten zijn het, heel indrukwekkend! Daarna kregen we een rondleiding over het terrein en uitleg hoe ze verzorgd worden. Het zijn allemaal olifanten die gered zijn uit het circus en van boeren/mensen die ze mishandelen. De grootste shock vond ik dat boeren blijkbaar de olifanten non stop drugs voeren (speed) om maar langer en harder door te kunnen werken. Er waren dus een paar olifanten die gescheiden waren van de rest en ook niet voor toeristen gebruikt worden omdat ze na een lange tijd van toediening van drugs in een soort van psychose zaten.

Tijdens de lunch raakte we aan de praat met 2 super leuke homo’s. Na de lunch gingen we een klein stukje op de olifanten rijden, om ze daarna te wassen in een grote modder poel. Onze olifant was de leukste van allemaal, hij ging iedereen nat spuiten met z'n slurf! Heel cool..  In de avond hadden we in een barretje in Chiang Mai weer met die jongens afgesproken en hebben we met z'n allen een super luxe hotel geboekt in Pai voor de volgende dag. Pai ligt 3 uur rijden van Chiang Mai. Zij gingen met de bus daarheen en Pascal en ik hebben een motor gehuurd en zijn daar zelf heen gereden door de bergen!! Adembenemend landschap maar de wegen waren soms erg slecht waardoor je met de motor slechts 20 km p/u kon rijden. We hebben er uiteindelijk 6 uur over gedaan maar onze lange rit werd beloond met een prachtig hotel met zwembad.. echt een paradijsje!! Zo jammer dat we daar maar 1 nacht konden blijven. Die avond zijn we met de jongens naar een vet leuke bar geweest.

De dag erop moesten we vroeg op om naar een waterval te gaan, het water was ijskoud!! Maar was erg mooi!! Daarna moesten wij weer terug met de brommer naar Chiang Mai. Op de terugweg hebben we een Thaise school bezocht, wederom hele vriendelijke mensen. We werden gelukkig niet geweigerd en mochten overal een kijkje nemen, heel bijzonder om te zien hoe een schooldag er voor hen uitziet. Helaas hadden we ons een beetje vergist in de tijd waardoor we de laatste 20 minuten van onze rit als een echte Thai door het verkeer moesten scheuren om op tijd bij de motorverhuur terug te zijn. Ook een hele ervaring! Uiteraard hebben we die avond uitgebreid gevierd dat we deze dodemansrit nog kunnen navertellen.

De volgende morgen vertrok ons vliegtuig naar Phuket. Daar eenmaal aangekomen merkte we al snel dat hier een hele andere vibe heerst vergeleken met het noorden van Thailand. Phuket is wat ons betreft geen aanrader om daar lang te blijven. Het is puur gedreven op het nachtleven en de mensen zijn heel erg opdringerig en alles draait om geld. De pure Thai uit het noorden was nergens meer terug te vinden. Het is zonde om te zien dat het massatoerisme dat met de bevolking doet.

We hebben daar voor het eerst een hostel geboekt met meerdere mensen op een kamer om wat aansluiting te zoeken. Het hostel was midden op de drukke Bangla Road, het uitgaanscentrum van Patong Beach, alsof je sliep boven een drumstel. Één groot gekkenhuis die straat, maar het heeft ook weer z’n charme. Het strand daarintegen is wel mooi, dus daar hebben we ook een middag doorgebracht.

Een van onze dingen op de bucketlist was duiken op de Similan Islands. Een ware trip van 3 uur met de boot naar 1 van de mooiste plekjes ter wereld! Zelfs een schildpad tegengekomen, wat is de onderwater wereld toch mooi! Werkelijk onbeschrijfelijk, gelukkig hebben we de foto’s nog ;) Ik hoop deze ook te kunnen uploaden op deze site.

Na Phuket een beetje zat te zijn hebben we de boot gepakt naar Koh Phi Phi. Onderweg begaf onze mini-van het maar na 5 minuten werden we opgepikt door een ander busje. We zijn daar inmiddels 2 dagen en wat een klein paradijs! Een heerlijk luxe hotel geboekt direct aan het strand, super chill. De mensen zijn ook weer oké, en je kan alles lopend af. Gisteren na aankomst een heerlijke duik genomen in de zee en in de avond op naar de beach bars! De reggae bar is ook echt een aanrader als je Thai Boxen kan waarderen. Gevechten tussen echte Thaise boxers en toeristen wisselen elkaar af, echt hilarisch om te aanschouwen. We blijven hier waarschijnlijk nog een dag of 4 om te klimmen en een boottrip rond het eiland te doen!

We houden jullie weer op de hoogte!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rosanne:
    7 december 2015
    Wat een avonturen al! En dat in 2 weken tijd! Wat moet je de rest van de tijd nou nog doen...!! ;)

Goed om te lezen dat jullie zo lekker aan het genieten zijn en leuke mensen tegenkomen!

Ben benieuwd naar het volgende verhaal!
  2. Marie:
    7 december 2015
    Wat een heerlijk bericht en geweldige ervaringen guys! Klinkt supergoed :-). Genieten!!!
  3. Jeroen:
    8 december 2015
    Heel leuk verhaal zuster! Geniet nog even xx je broertje
  4. Hettie Veerman:
    12 december 2015
    Ik heb zo genoten van jullie verhaal Anita TOP!!!!